Tips på snacks

Jag får ofta frågan vilka mellanmål och snacks jag äter - som är relativt blodsockervänliga och samtidigt gärna både smidiga och goda.
Jag är ju en småätare av rang, och älskar små mellanmål då och då - för att inte tala om att jag behöver dem för att hållaa energin uppe under långa dagar.
 
Mina dagar är ganska varierande vanligtvis, med allt från hemmajobb, jobbresor, event, föreläsningar, träning och hundpromenader. Jag dippar alltid i blodsocker vid fel tillfällen...! 
 
För ett tag sedan teamade jag upp mig med Gainomax, eftersom de erbjuder ett brett (och gott!) utbud av snacks i olika former. Idag vill jag berätta om deras barer som jag tycker så mycket om!
 
[Inlägg i produktsamarbete med Gainomax]
 
Ni ser de två olika barerna på bilden? De är bägge två rika på protein, men har relativt olika kolhydratmängd. Den mörka baren har mycket, och den ljusa har mindre. Jag brukar därför äta den kolhydratrika innan träningspass eller lite längre hundpromenader. Detta för att höja blodsockret lite och undvika känningar. 
Den med lite mindre kolhydrater brukar jag äta om jag blir sugen på något snacks, eller efter ett träningspass. 
 
Men KOM IHÅG: typ 1 diabetes är en oerhört individuell sjukdom, och det här är något som fungerar för mig. Du får själv testa dig fram till vilka melllanmål som funkar för dig - och se det här som ett litet tips!
 
Nu ska jag stänga laptopen för den här veckan, och masa mig iväg till gymmet. Ikväll ska vi sätta oss och spana på de galningar som cyklar runt Vättern..!
Hoppas att ni får en riktigt fin helg!
 
Skulle ni vilja se fler liknande inlägg med produkttips? :-)
 

Blodsocker i skrivande stund: 4,5 mmol/liter.
0 kommentarer